woensdag, mei 13, 2015

Begin

Alle begin is moeilijk, zo luidt het spreekwoord. Al vanaf dat ik een klein jongetje was heb ik geleerd mijn intellect hoger te waarderen dan mijn gevoel. Wie je bent, hoe je jezelf identificeert als bepaald door je gedachten en overtuigingen. Nou wil het geval dat ik erachter ben gekomen dat het zo niet werkt. Als je dat boeit, blijf dan verder lezen. Zo niet, klik dan gerust verder.

Niemand zal het graag toegeven, maar angst en onvrijheid regeert bij velen. Althans, laat ik het bij mezelf houden, ik merk dat vasthouden wat je niet wilt verliezen beklemmend werkt. De vrijheid om goed te zijn zoals je bent geeft je echter de ruimte onder alle omstandigheden in je leven. Dan raken jouw overtuigingen je niet meer. OK, wat is er dan wel is de grote vraag. Als je besluit je gedachten niet meer te geloven is dat radicaler dan het misschien lijkt, voor mij wel. Zoek ruimte voor je gevoel en je intuïtie, die altijd alles al weten en altijd gelijk hebben. Je hoeft me niet te geloven: het is wat ik ervaar, wat ik al gevonden heb, maar naar waar ik ook altijd zal blijven zoeken. Het is het proces van een mens.

Al wat langer ben ik met dit 'paadje' bezig, maar is het soms nog lastig voor me om er voor te gaan 'staan'. Om het te gaan leven en het uit te dragen. In 2012 heb ik kennisgemaakt met Arjen Slijp.Ik volgde al enkele workshops bij hem en ik ben inmiddels gestart met de opleiding tot professioneel begeleider van zijn methode.

Arjen heeft ontdekt hoe je kunt werken met energie in je lichaam. Net zoals met 220 volt heb je alleen wat aan energie als het stroomt zonder blokkades, kortsluiting  of weerstand. Pas dan gaat het lampje branden. Met de Innerlijke Bevrijding (het is een middel en geen doel) kun je jezelf helen, een ander daarbij helpen of iets nieuws creëren op wat voor levensgebied dan ook.

De eenvoud en nuchterheid van de Innerlijke Bevrijding spreken boekdelen. Het mooiste is nog dat er geen afhankelijkheid ontstaat als je jezelf of een ander helpt, de verantwoordelijkheid blijft waar die hoort en dat is ten allen tijde bij jezelf en nooit de ander. Bovendien kun je direct beginnen en merk je meteen wat het doet als je bereid bent om je open te stellen. Het boek van Arjen vertelt je er alles over.

En dat is echt fun, maar ook confronterend dat kan ik je verzekeren. Ik wil dit slapende blog meer tot leven gaan wekken, en dat zal regelmatig over dit onderwerp zijn. Een nieuw begin zeg maar. Voel je vrij om met mij te delen, ik wil me er voor inzetten dat ook met jou te doen.



Geen opmerkingen: